Tiskana izdaja
Pogledi, let. 2, št. 19
NA NASLOVNICI: Igralca Matjaž Tribušon in Igor Samobor v predstavi Ljubezen in država Vladimirja Stojsavljevića v režiji Dragana Živadinova, katere premiera je bila 24. 9. 2011 v ljubljanski Drami. Skupaj z Molièrovim Namišljenim bolnikom, ki ga je v MGL režiral Mile Korun, in predstavo Utva A. P. Čehova v SLG Celje v režiji Janeza Pipana sestavlja letošnji »institucionalni« uvod v novo gledališko sezono. (Foto Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana)
Arhiv celotne številke: PDF
Iz vsebine
ZVON
Kdo cenzurira knjige za osnovnošolce?
Konec julija je na enem od spletnih forumov uporabnica z vzdevkom »ena konzervativka??« in poklicem učiteljica slovenščine zaskrbljeno poizvedovala, ali se čtivo, predpisano za letošnje tekmovanje v materinščini za Cankarjevo priznanje za učence osmega in devetega razreda devetletke, še komu zdi sporno – tako kot njej, ki se »sicer nima za konzervativno«.
Mile Korun, Janez Pipan, Dragan Živadinov
Ves svet je oder – in če smo v obdobju preizpraševanja bistvenih premis družbe in če so ljudje dnevno soočeni z nekaterimi temeljnimi vprašanji, potem najbrž ni pretirano pričakovati, da se bo to poznalo tudi v otvoritvi sezone v slovenskih gledališčih. Pa je res tako?
Vrsta iztočnic za razmislek
Devet slovenskih umetnostnih galerij je v koprodukciji zasnovalo pregledno bienalno razstavo, ki bo v prihodnjih mesecih zaokrožila po sodelujočih krajih in ponujala primerjave, impulz in različne umetniške kontekste.
Stereotipi
Četrti celovečerni igrani film Metoda Pevca Lahko noč, gospodična preko zgodbe o poročeni Hani, ki odkrije moževo prešuštvo in se odloči za odhod, pristane v stereotipih, ki mu jemljejo kredibilnost.
Pesem v prozi kot način branja
Antologija Brez verzov, brez rim, ki jo je sestavil Andrej Brvar, prinaša angažiran izbor tekstov, predstavljenih kot pesmi v prozi, čeprav ni nujno, da so to tudi prvotno bile. Tako je naša literatura dobila nekoliko drugačno, svojeglavo interpretacijo, ki je lahko prav zanimivo branje.
Na terapiji
Na naši največji komercialni televiziji so po izraelski franšizi zasnovali ambiciozen projekt zahtevnejše serialke, v kateri so združili moči tudi nekateri igralci s slovenskega igralskega parnasa.
Stara zaveza po Saramagu
V imenitnem slovenskem prevodu je izšel Kajn, zadnji roman lani preminulega portugalskega nobelovca Joséja Saramaga. Zaradi ostre kritike boga je bil deležen napada Cerkve, ki je knjigo označila za heretično, avtorju pa so očitali naivno, ideološko in manipulatorsko branje Svetega pisma.
Sugestivnost Monetovih krajin
Claude Monet (1840–1926) je eden redkih slikarjev svojega časa, ki se je sistematično posvečal slikanju v serijah, kar mu je omogočalo raziskovanje možnih likovnih učinkov v mejah istega motiva. Na razstavi v Fundaciji Pierre Gianadda v švicarskem Martignyju, načelo serialnosti sicer ni v ospredju, toda ponavljajoče se sestavine posameznih slikarskih ciklov so vseeno prepoznavne in pomenljivo nazorne.
Delo opolnoči. Na sebi.
Poletni festival v švicarskem Luzernu ima vsako leto vodilno idejo, ki bolj ali manj zavezujoče poveže koncertne programe in spremljevalno festivalsko dogajanje. Vodilna ideja letošnjega festivala je bila – noč.
Biti moderna ženska pomeni biti kot jaz
Senegalska pisateljica Ken Bugul, s pravim imenom Mariètou Mbaye Biléoma, je ena ključnih avtoric, ki so spremenile odnos do tega, kako je v literaturi predstavljena »afriška ženska«.
PROBLEMI
Drzna Slovenija
Dobra univerza ima odlične profesorje in odlične študente, je prepričan dr. Danilo Zavrtanik, predsednik rektorske konference slovenskih univerz, s katerim smo se pogovarjali o nacionalnem programu visokega šolstva ter raziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2011–2020, ki sta pod naslovom Drzna Slovenija nastala letos spomladi, junija pa izšla tudi v knjigi.
RAZGLEDI
Drago Bajt – Boris A. Novak: Salto immortale
Aleš Maver – Hieronim: Zagovor proti Rufinu
Eva Vrbnjak – Pierre Bayard: Kako govoriti o knjigah, ki jih nismo prebrali
Žiga Valetič – Colum McCann: Naj se širni svet vrti
DIALOGI
Na koncu moram vedeti več, kot sem vedela na začetku
Pogovor s pisateljico Mojco Kumerdej
KRITIKA
KNJIGA: Barbara Korun: Pridem takoj (Andrej Božič)
KNJIGA: Zoran Benčič: Psi brezčasja (Maša Černivec)
KNJIGA: Alejandra Laurencich: Pusti me pri miru (Gabriela Babnik)
KINO: Ropar (Špela Barlič)
ODER: Aleš Šteger, Branko Rožman: Kurent (Aljoša Škorja)
RAZSTAVA: Više to nije država o kojoj su pričali moji stričevi (Petra Kapš)
KONCERT: Oranžni 1 (Stanislav Koblar)
PLOŠČA: Robert Jukič: Operation Charlie (Maja Matić)
AMPAK
Častno razsodišče Društva slovenskih književnih prevajalcev se odziva na pismo Bogdana Gradišnika (Pogledi, 14. 9. 2011), Maruša Kmet, glavna direktorica Založbe Rokus Klett, pa na izjave ministra za šolstvo in šport dr. Igorja Lukšiča v članku Vojna za profite (in preživetje) ali skrb za (boljše (in cenejše) učbenike? (Pogledi, 14. 9. 2011)
BESEDA
Esad Babačić: Nihče ni kriv!
Robert Bobnič: Novi rock – nova realnost?