Tiskana izdaja
Pogledi, let. 4, št. 9
NASLOVNICA
V tokratni osrednji temi pišemo o razmerah v slovenski kinematografiji.
Foto Aleš Verbič
Arhiv celotne številke: PDF
DEJANJE
Nadja Furlan Štante, sodelavka Znanstveno-raziskovalnega središča Univerze na Primorskem
ZVON
PROSTOR PESNIŠKE DRUGAČNOSTI
Potem ko so Repki, prejšnja zbirka Kristine Hočevar, med drugim tudi z razkrivanjem družbenih predsodkov razgaljali specifiko nekega kompleksnega ljubezenskega odnosa, Andrej Hočevar v pesničini novi, peti zbirki prepoznava posvečanje natančnejšemu raziskovanju lastne identitete, ki ni več nujno določena (zgolj) z dvojino, temveč s prebojem v svoj lastni, novi prostor.
REMBRANDT V LENDAVI
V časih, ko mnogi z mešanico nejevere in zavisti pogledujejo proti zagrebški razstavi Picassovih del ter ko vse več tukajšnjikov prostodušno sprejema dejstvo, da postajamo brezupna provinca, je razstava Rembrandtovih grafik v Lendavi vsekakor nadvse dobrodošel korak v pravo smer. Vladimir P. Štefanec v tem vidi dokaz, da zmoremo tudi pri nas in da pravzaprav sploh ni tako težko.
SODOBNA SLOVENSKA PROZA V TRANZICIJI
Sodobna literatura se počasi vživlja v svoje virtualno drugo življenje, kar se tiče e-založništva na stari celini sicer še s polžjo hitrostjo, toda tja, na svetovni splet in v internetna družbena omrežja, se tudi v Evropi vse bolj seli razprava o njej – s tem pa se samo še pospešujejo že tako očitni trendi globalizacije, komercializacije in trivializacije, razmišlja Aljoša Harlamov.
NOVI MANDATI, KAJ PA NOVE IDEJE?
V senci političnih, finančno-ekonomskih in socialnih pretresov so v prvih mesecih letošnjega leta v osrednjih državnih glasbenih institucijah odpirali prijave za izjemno pomembna vodilna mesta: iztekel se je drugi mandat direktorja Slovenske filharmonije Damjana Damjanoviča, drugi petletni mandat je sklenil direktor SNG Maribor Danilo Rošker, svoj mandat je zaradi izvolitve na mesto predsednika državnega sveta čez noč končal ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana Mitja Bervar. O pomenu novih mandatov se sprašuje Veronika Brvar.
IZ PARADIŽA V KLET
Ulrich Seidl, avstrijski mojster filmske fikcije in dokumentaristike v enem, velja za zelo kontroverznega režiserja, a s trilogijo Paradiž se je v manj kot letu dni uvrstil v tekmovalni program vseh treh pomembnejših evropskih filmskih festivalov (Cannes, Benetke, Berlin). Njegov uspeh je pod drobnogled vzela Natalija Pihler.
MORALNA AVTONOMIJA V ČASU JAVNEGA MNENJA
Da je zbirka To ni zgodba izšla v času, ko je Slovenija globoko demoralizirana, ne bi smelo biti naključje. Diderot nas pronicljivo opozarja, da se vsakršna družbenopolitična sprememba odvija počasi in zato terja potrpljenje. Po mnenju Ane Schnabl gre za dragocen napotek in za dragoceno branje.
SLADKOST SVOBODE
Stendhal zaradi prevodov svojih del, ki so v zadnjem času izšli pri Študentski založbi, v slovenskem književnem prostoru doživlja svojevrsten preporod. Avtor, ki smo ga doslej poznali predvsem kot pisca številnih romanov, zgodb in spisov, ki se umeščajo v sam vrh svetovne prozne klasike (in s prevodi številnih izmed njih – denimo romanov Rdeče in črno, Parmska kartuzija, Armance itn. – se lahko pohvalimo tudi Slovenci), se nam tokrat predstavlja v novi, sveži luči, in sicer z nekaterimi svojimi nedokončanimi deli. Prebrala jih je Alenka Koželj.
PROBLEMI
SLOVENSKA KINEMATOGRAFIJA: NOVI ČASI? BOLJŠI ČASI?
V slovenski filmski produkciji se že skoraj stoletje dobra obdobja izmenjujejo s slabšimi ali celo katastrofalnimi. Enako velja za prvi dve desetletji po osamosvojitvi, trenutno pa neurejeni organizacijski okvir še potencira finančna kriza. V filmskih krogih po vojni z donedavnim ministrom Turkom zaradi poskusa ukinitve Slovenskega filmskega centra in imenovanja Igorja Prodnika za direktorja Viba filma prihodnje mesece pričakujejo z optimizmom. O tem se je Tina Lešničar pogovarjala s publicistom Zdenkom Vrdlovcem, producentom in direktorjem Slovenskega filmskega centra Jožkom Rutarjem in dolgoletnim urednikom kulturno-umetniškega programa na Televiziji Slovenija Janijem Virkom.
RAZGLEDI
Gregor Inkret ‒ Zgroženi ekonomisti: Manifest. 20 let slepote
Jana Logar ‒ Marko Uršič, Olga Markič, Andrej Ule: Mind in Nature: From Science to Philosophy
KRITIKA
KNJIGA: Milan Kleč: Matičar (Tina Vrščaj)
KNJIGA: Josef Winkler: Roppongi. Rekviem za očeta (Tanja Petrič)
KINO: Plesalka v senci, r. James Marsh (Špela Barlič)
KINO: Holy Motors, r. Léos Carax (Denis Valič)
RAZSTAVA: Ive Šubic, Brezčasne podobe (Asta Vrečko)
KONCERT: Kromatika 7: Titan (Stanislav Koblar)
KONCERT: Rammstein (Robert Bobnič)
BESEDA
ROK SVETLIČ: Od vstajništva do vztrajništva
LILIJANA STEPANČIČ: Razstavnina kot socialni korektiv?