Tiskana izdaja
Pogledi, let. 4, št. 6
NASLOVNICA
Slovenski trg tiskanih medijev se sooča s številnimi težavami. O tem, kakšna prihodnost ga čaka, pišemo v tokratni osrednji temi.
Foto Jože Suhadolnik
Arhiv celotne številke: PDF
DEJANJE
Nina Peče, direktorica javnega zavoda Kinodvor
ZVON
NA MEJI DOPUSTNEGA
Med tavanjem za izgubljenim repertoarjem se je na odru ljubljanske Opere pojavila večna lokalna uspešnica, Gorenjski slavček Antona Foersterja. Enajsto uprizoritev tega dela, ki so jo menda spodbudile vroče želje občinstva, kar je ob razprodanih prvih osmih izvedbah tudi mogoče, lahko štejemo za še eno izgubljeno priložnost, da bi se kaj bistvenega premaknilo glede urejanja glasbenega gradiva te opere ali drugačnega branja in temu primernega pristopa k uprizoritvi. Stanislav Koblar se sprašuje, ali se s kriteriji vračamo v čase Deželnega gledališča iz 19. stoletja.
VZGOJA SRCA
Prešernovo gledališče Kranj z Oliverjem Frljićem doslej bolj deklarirano ambiciozno kot kdorkoli odpira problematiko izbrisanih: 25.671 stalnih prebivalcev Slovenije, ki so bili avtomatično izbrisani iz registra stalnega prebivalstva, če v roku šestih mesecev niso oddali vloge za pridobitev državljanstva v skladu z novim Zakonom o državljanstvu. A kot piše Vesna Jurca Tadel, se v nekaterih trenutkih zazdi, da Frljić pade v isto past kot pogosto sami Slovenci, ko se ob iskanju krivde začnejo priročno deliti na naše in vaše.
DOKLER NE IZGUBIŠ UDOBJA, SE NIKAMOR NE PREMAKNEŠ
Spomnili se ga boste po črno-beli filmski miniaturki Vučko, v kateri je Evgen Car lovil pobeglega psa in ulovil dva naivna mormona. Po dveh izjemno uspešnih kratkih filmih – študentskem Prezgodaj da metra spodaj (2006) in diplomskem Vučku (2007), s katerim si je prislužil nominacijo za študentskega oskarja – zdaj v kinematografe prihaja njegov prvi, s petimi vesnami ovenčan celovečerec Srečen za umret, grenko-sladka zgodba o upokojencu, ki šele v domu za starejše zares najde srečo. Pred premiero filma, ki bo 4. aprila, se je z režiserjem Matevžem Luzarjem pogovarjala Špela Barlič.
V IMENU KAPITALA
Mesta ne nastajajo in se ne razvijajo naključno, so odraz nekega okolja, njegovih vrednot, naravnanosti ... To velja tako za njihov videz kot za način soočanja novega in starega. Razstava Dušice Dražić v Galeriji 001 v ljubljanskem Kulturnem centru Tobačna 001 nas spomni, da spremembe v urbanih tkivih razkrivajo tudi temeljne družbene silnice. Razstavo si je ogledal Vladimir P. Štefanec.
PROBLEMI
MEDIJI: TISK NA BERAŠKI PALICI
Zgodovina se ponavlja; tako kot je izum radia in televizije vnesel nemir v časopisne redakcije, ki so se zbale za svoj status posrednika novic, je paniko povzročil splet. Dobrih dvajset let od njegove komercializacije resda ni več slišati, da bo internet nadomestil vse medije, pa vendar se zdi, da je vsaj tisku krepko spodmaknil tla pod nogami. Kako se časopisna podjetja poskušajo reševati pri nas in v svetu (in kako se ne bi smela), ali je branost slovenskim časnikom začela padati že pred zmagovitim pohodom spleta (in zakaj), kakšno vlogo je pri razmahu tiska igralo oglaševanje (in kako so ga oglaševalci nazadnje pustili na cedilu) – o tem se je Agata Tomažič pogovarjala s štirimi poznavalci: Bernardom Nežmahom, Marjanom Novakom, Vojkom Flegarjem in Lenartom J. Kučićem.
DIALOGI
NE VERJAMEM V DEMOKRACIJO
S hrvaškim režiserjem Oliverjem Frljićem se je pred premiero njegovega avtorskega projekta 25.671 v Prešernovem gledališču Kranj, ki se loteva problema izbrisanih, pogovarjal Boštjan Tadel.
POTOPISNI ESEJ
DRUGA OB DRUGI: ŽENSKE
Pisateljica Nataša Kramberger je v začetku marca obiskala nekatera nekdanja nacistična taborišča. V Ravensbrücku je 8. marca spoznala Ingelore Prochnow, ki se je pred 69 leti prav v tem kraju žalosti in groze rodila mami – taboriščnici.
KRITIKA
KNJIGA: Suzana Tratnik: Rezervat (Ana Geršak)
KNJIGA: Na robu bele tišine: antologija sodobne švicarske kratke proze (Gabriela Babnik)
KINO: Srečen za umret, r. Matevž Luzar (Denis Valič)
KINO: Gospodar, r. Paul Thomas Anderson (Špela Barlič)
KINO: Kauwboy, r. Boudewijn Koole (Denis Valič)
ODER: Pierre de Marivaux: Triumf ljubezni, r. Sebastijan Horvat (Vesna Jurca Tadel)
ODER: Ana Đokić: Vitez železnega srca, r. Svetlana Patafta (Klemen Markovčič)
RAZSTAVA: Danilo Jejčič: Retrospektiva (Nataša Kovšca)
RAZSTAVA: Vitez, dama in zmaj – dediščina srednjeveških bojevnikov (Saša Starec)
BESEDA
Peter Rak: O princih in princesah